O poskusu
STANJE PRED IZVAJANJEM POSKUSA – Uvajanje tujega jezika v obveznem programu in preizkušanja koncepta razširjenega programa
Razširjeni program pred sprejetjem novega koncepta obsega:
- podaljšano bivanje, organizirano za učence od 1. do 5. razreda;
- jutranje varstvo za učence prvega razreda;
- dodatni pouk je organiziran za učence, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja;
- dopolnilni pouk je organiziran za učence, ki potrebujejo pomoč pri učenju;
- interesne dejavnosti za razvijanje različnih interesov učencev;
- pouk neobveznih izbirnih predmetov.
Šola ponudi neobvezne izbirne predmete (NIP) učencem 1. razreda (pouk prvega tujega jezika), učencem 4., 5. in 6. razreda (pouk drugega tujega jezika, umetnosti, računalništva, športa in tehnike) ter učencem 7., 8. in 9. razreda (drugega tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet).
V okviru razširjenega programa se izvaja pouk otroškega in mladinskega pevskega zbora.
IZVEDBA POSKUSA
Poskus se je začel izvajati v šolskem letu 2018/19 kot triletni poskus prenove razširjenega programa, katerega koncept so razvili na ZRSŠ (Zavodu Republike Slovenije za šolstvo) ter poimenovali Uvajanje tujega jezika v obveznem programu in preizkušanja koncepta razširjenega programa v osnovni šoli. Zajema izvajanje prvega tujega jezika v 1. razredu in drugega tujega jezika v 7. razredu ter uvajanje sprememb v razširjen program, ki se izvaja pred, med in po obveznem pouku. Poskus je bil v šolskem letu 2020/21 podaljšan za dve šolski leti.
NAMEN
Temeljni namen razširjenega programa (RaP) osnovne šole je:
- vsem učencem in učenkam omogočiti zdrav in celosten osebnostni razvoj, ki sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju individualnih pričakovanj;
- omogočati bolj poglobljeno spoznavanje učencev in prispevati k medsebojnemu sodelovanju ter razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti.
Je komplementarni del obveznega programa, saj je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v smiselni sinergiji, po drugi strani pa je njegov namen dosegati tudi lastne, specifične cilje, ki jih zgolj v obveznem programu ni mogoče udejanjati v celoti.
VREDNOTE, NAČELA in CILJI
Vrednote: ZNANJE, UČENJE, MEDSEBOJNO SODELOVANJE, DEJAVNO DRŽAVLJANSTVO, KULTURA, ZDRAVJE, GIBANJE in IGRA.
Program nudi več možnosti za:
- udejanjanje načela individualizacije;
- zagotavljanje optimalnega učnega okolja za učenke in učence, ki se iz različnih razlogov srečujejo z večjimi izzivi pri opismenjevanju, usvajanju znanja in doseganju minimalnih ter temeljnih standardov znanja v osnovnošolskem izobraževanju zaradi njihovih posebnih potreb, učnih težav, jezikovnih ovir, kulturne različnosti ali socialne in ekonomske prikrajšanosti;
- razvijanje posebnih talentov in nadarjenosti učenk in učencev, ki zmorejo in želijo doseči več, kot jim lahko šola omogoči v okviru obveznega programa.
V RaP se učenci vključujejo prostovoljno. Kurikulum za razširjeni program osnovne šole je na voljo v Digitalni bralnici ZRSŠ na tej povezavi.
Načela
Izhajajo iz splošnih načel vzgoje in izobraževanja in predstavljajo temeljno usmeritev za strokovno vzgojno-izobraževalno delo na področju razširjenega programa. Poleg splošnih načel vzgoje in izobraževanja strokovno delo na področju razširjenega programa usmerjajo tudi specifična pedagoška načela. Načela razširjenega programa postavljajo v ospredje učnega procesa učenca. Ta načela so:
- načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega programa;
- načelo avtonomije in odgovornosti;
- načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela;
- načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev;
- načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije;
- načelo spodbujanja ustvarjalnosti in inovativnosti;
- načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja.
Cilji
- Odpravljanje vrzeli, poglabljanje in nadgrajevanje ciljev obveznega programa osnovne šole;
- večja izbirnost in participacija učenk in učencev;
- razvijanje ustvarjalnosti in inovativnosti učenk in učencev;
- poglobljeno spoznavanje posebnosti posameznih učencev in s tem nudenje več možnosti za udejanjanje načela individualizacije;
- razvijanje interesov učenk in učencev, njihovih spretnosti in znanja ter razvijanje učnih in delovnih navad;
- spodbujanje kakovostno preživljanje prostega časa ter zdravega življenjskega sloga.
RAZVOJ VEŠČIN
Poudarek je na razvoju veščin, ki jih je nemogoče razvijati v okolju, ki ni spodbudno in varno, ter poudarja participacijo učenca v učnem procesu. Izvajalec dejavnosti mora upoštevati piramido učenja in stremeti k temu, da imajo učenci možnost sodelovanja na čim višji stopnji Hartove lestvica. V OP in nato še posebej v RaP-u, ki dopolnjuje OP, ima učitelj možnost, da organizira dejavnosti, ki učence povezujejo, da se počutijo varno in delujejo v zaupnem okolju.
PODROČJA
Poudarek je na vsebini 3 nosilnih področij:
- PODROČJE gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje.
- PODROČJE kultura in državljanska vzgoja.
- PODROČJE učenje učenja.
Kako pri nas?
Periskop
V šolskem letu 2018/19 smo na naši šoli začeli izvajati poskus RaP – Uvajanje tujega jezika v obveznem programu in preizkušanje koncepta razširjenega programa v osnovni šoli le na 1. področju, tj. Gibanje in zdravje za dobro fizično in psihično počutje. V šolskem letu 2021/22 pa smo pristopili k izvajanju poskusa v celoti, zato smo začeli razvijati drugačen pristop poučevanja in spreminjanja pedagoške prakse še na preostalih področjih, Kultura in tradicija ter Učenje učenja.
Poskus izvajanja razširjenega programa v celoti pomeni izvajanje prvega tujega jezika v 1. razredu in drugega tujega jezika v 7. razredu ter uvajanje spremembe v razširjen program, ki se izvaja pred, med in po obveznem programu. Razširjen program vključuje vse prejšnje organizacijske oblike razširjenega programa (jutranje varstvo, interesne dejavnosti, pevski zbori, podaljšano bivanje, neobvezni izbirni predmeti, dopolnilni in dodatni pouk, individualna in skupinska pomoč, kolesarski izpit). Vzgojno-izobraževalne dejavnosti razširjenega programa smiselno dopolnjujejo obvezni program osnovne šole in prispevajo h kakovostnemu preživljanju prostega časa učenk in učencev.
RaP na OŠ III MURSKA SOBOTA
SEZNAM DEJAVNOSTI PO PODROČJIH NA OŠ III MURSKA SOBOTA
Šolsko leto 2024/25
ŠOLSKO LETO 2023/24
Področje | Sklop | Dejavnost |
---|---|---|
Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje | Zdravje in varnost | Kolesarski tečaj |
Fit najstnik | ||
Jutranje sproščanje | ||
Prva pomoč | ||
Prometniki | ||
Gibanje | Gibalnica | |
Nogomet za dečke/deklice | ||
Planinec sem | ||
Gimnastika I, II | ||
Dodgeball | ||
Odbojka | ||
Hrana in prehranjevanje | Lonček kuhaj | |
Bontonologija | ||
S hrano po svetu | ||
Kultura in državljanska vzgoja | Kultura, umetnost in dediščina | Kamišibaj gledališče |
Slikarstvo | ||
Pocukrana slaščičarska delavnica | ||
Animacija – animiran film | ||
Ples | ||
OPZ Violinčki | ||
OPZ Muzika | ||
OPZ OŠ III Murska Sobota | ||
MPZ OŠ III Murska Sobota | ||
Umetnost | ||
Odkrij svoj talent | ||
Kultura sobivanja | To sem jaz – skozi igro gradimo prijateljstvo | |
Živimo vrednote | ||
Tuji jeziki | Nemške urice | |
Sprechen Sie Deutsch? | ||
Učenje učenja | Samostojno in sodelovalno učenje | Vesela šola |
Jaz tebi, ti meni – sodelovalno učenje/tutorstvo | ||
Naravoslovna ustvarjalnica | ||
Kresnička | ||
Zmorem več – raziskovalno delo | ||
Hitri prstki | ||
Hitro branje | ||
Logika | ||
Računalništvo | ||
Zmorem sam | ||
Konstruktorstvo | ||
Robotika | ||
Modelarstvo | ||
Tehnika | ||
Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Konstruktorstvo – lego | |
Spretni prstki | ||
Možgančkanje I – družabne igre | ||
Možgančkanje II – družabne igre | ||
Šah I | ||
Šah II | ||
Igrajmo se zgodbo | ||
National Geographic Junior | ||
Zeleni kotiček | ||
Družabne igre za najmlajše | ||
Material – obdelava – izdelek | ||
Medvrstniško, medgeneracijsko in mednarodno sodelovanje | Šolska skupnost učencev in otroški parlament | |
S. O. S. Dobra vila | ||
Zmorem več | ||
S skupnimi močmi |
VSEBINSKA PRESTAVITEV DEJAVNOSTI 2023/24
PREDSTAVITVENI FILMČKI DEJAVNOSTI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA (RaP-a) na povezavah |
1. Splošna predstavitev RaP-a z jutranjim sproščanjem, gibalnico in RaP mlinčkom: Povezava:https://video.arnes.si/watch/ps459g6c9jbp |
2. Družabne igre za najmlajše Povezava:https://video.arnes.si/watch/vypqxx9v639k |
3. To sem jaz – skozi igro gradimo prijateljstvo Povezava:https://video.arnes.si/watch/gk3mh02ywp49 |
4. Lego konstruktorstvo Povezava:https://video.arnes.si/watch/m658g14q532l |
5. Igrajmo se zgodbo Povezava:https://video.arnes.si/watch/djzqcnlrtyxc |
6. Odkrij svoj talent Povezava:https://video.arnes.si/watch/3s570rsxksgk |
7. Zeleni kotiček Povezava:https://video.arnes.si/watch/0v0bq6tn5n4g |
8. Nemške urice Povezava:https://video.arnes.si/watch/llltgbl943vv |
9. National geographic junior Povezava:https://video.arnes.si/watch/wp6ql0k6x4bn |
10. Kamišibaj Povezava:https://video.arnes.si/watch/wwqnv1f2d3cz |
11. Šah Povezava:https://video.arnes.si/watch/k9kqrjm3m9jd |
12. Ples Povezava: https://video.arnes.si/watch/v515qdj02mdy |
13. Pevski zbori povezava:https://video.arnes.si/watch/dtnx7gkcy3gk |
14. Planinec sem Povezava:https://video.arnes.si/watch/f75xcg1tnmmy |
15. Možgančkanje I, II Povezava:https://video.arnes.si/watch/0858mkyk5ydh |
16. Naravoslovne ustvarjalnice in Kresnička Povezava:https://video.arnes.si/watch/t97dlbp8q4vb |
17. Lonček kuhaj! Povezava:https://video.arnes.si/watch/321z0r873wnq |
18. Pocukrana slaščičarska delavnica Povezava:https://video.arnes.si/watch/gyxs12p2vybq |
19. Modelarstvo in konstruktorstvo Povezava:https://video.arnes.si/watch/7p53f263dk1g |
20. Slikarstvo Povezava:https://video.arnes.si/watch/29h27mpns2nd |
21. Prva pomoč Povezava:https://video.arnes.si/watch/lh2xsr99l6wq |
22. Raziskovalno delo Povezava:https://video.arnes.si/watch/jttx5psnnrh3 |
23. Tutorstvo Povezava: https://video.arnes.si/watch/hk867cj8rdm1 |
24. Športne dejavnosti (nogomet za dečke, dekliški nogomet, dodgeball, gimnastika, odbojka) Povezava: https://video.arnes.si/watch/24v22zy5sqgp |
ŠOLSKO LETO 2022/23
Področje | Sklop | Dejavnost |
---|---|---|
Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje | Zdravje in varnost | Kolesarski tečaj |
Fit najstnik | ||
Jutranje sproščanje | ||
Prva pomoč | ||
Gibanje | Gibalnica | |
Nogomet za dečke/deklice | ||
Planinec sem | ||
Gimnastika I, II | ||
Dodgeball | ||
Odbojka | ||
Hrana in prehranjevanje | Lonček kuhaj | |
Bontonologija | ||
S hrano po svetu | ||
Kultura in državljanska vzgoja | Kultura, umetnost in dediščina | Kamišibaj gledališče |
Slikarstvo | ||
Pocukrana slaščičarska delavnica | ||
Animacija – animiran film | ||
Ples | ||
OPZ Violinčki | ||
OPZ Muzika | ||
OPZ OŠ III Murska Sobota | ||
MPZ OŠ III Murska Sobota | ||
Umetnost | ||
Odkrij svoj talent | ||
Kultura sobivanja | Živimo vrednote | |
To sem jaz | ||
Tuji jeziki | Nemške urice | |
Sprechen Sie Deutsch? | ||
Učenje učenja | Samostojno in sodelovalno učenje | Vesela šola |
Jaz tebi, ti meni – sodelovalno učenje/tutorstvo | ||
Naravoslovna ustvarjalnica | ||
Kresnička | ||
Raziskovalno delo | ||
Hitri prstki | ||
Hitro branje | ||
Logika | ||
Računalništvo | ||
Zmorem sam | ||
Konstruktorstvo – les, kovine, umetne mase | ||
Robotika | ||
Modelarstvo | ||
Tehnika | ||
Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Konstruktorstvo – lego | |
Spretni prstki | ||
Možgančkanje I – družabne igre | ||
Možgančkanje II – družabne igre | ||
Šah I | ||
Šah II | ||
Igrajmo se zgodbo | ||
National Geographic Junior | ||
Zeleni kotiček | ||
Družabne igre za najmlajše | ||
Medvrstniško, medgeneracijsko in mednarodno sodelovanje | Šolska skupnost učencev in otroški parlament | |
Živim z drugimi |
ŠOLSKO LETO 2021/22
Področje | Sklop | Dejavnost |
---|---|---|
Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje | Zdravje in varnost | Napo – varno z nasmehom in poskusi z uspehom |
Kolesarski tečaj | ||
Čuječnost in Fit igre za sproščanje | ||
Fit najstnik | ||
Jutranje sproščanje | ||
Gibanje | Gibalnica | |
Nogomet za dečke/deklice | ||
Planinec sem | ||
Gimnastika II | ||
Dodgeball | ||
Hrana in prehranjevanje | Lonček kuhaj | |
Bontonologija | ||
S hrano po svetu | ||
Kultura in državljanska vzgoja | Kultura, umetnost in dediščina | Kamišibaj gledališče |
Slikarstvo | ||
OPZ Violinčki | ||
OPZ Muzika | ||
OPZ | ||
MPZ | ||
Umetnost | ||
Kultura sobivanja | Šolska skupnost in parlament | |
To sem jaz | ||
Živim z drugimi | ||
Živimo vrednote | ||
Tuji jeziki | Nemške urice | |
Sprechen Sie Deutsch? | ||
Učenje učenja | Samostojno in sodelovalno učenje | Vesela šola |
Jaz tebi, ti meni – sodelovalno učenje/tutorstvo | ||
Naravoslovna ustvarjalnica | ||
Hitri prstki | ||
Hitro branje | ||
Logika | ||
Računalništvo | ||
Zmorem sam | ||
Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | Konstruktorstvo – lego | |
Spretni prstki | ||
Možgančkanje I – družabne igre | ||
Možgančkanje II – družabne igre | ||
Šah I | ||
Šah II | ||
Medvrstniško, medgeneracijsko in mednarodno sodelovanje | Odkrij svoj talent | |
Konstruktorstvo – les, kovine, umetne mase | ||
Robotika | ||
Modelarstvo | ||
Tehnika |