ŠOLSKA SKUPNOST

NAMEN

V osnovni šoli so učenci organizirani v oddelčne skupnosti. Oddelčna skupnost je temeljna oblika organiziranosti učencev posameznega oddelka. Za uveljavljanje svojih pravic in interesov se oddelčne skupnosti preko svojih izvoljenih predstavnikov povezujejo v Skupnost učencev šole (ŠS).

S sodelovanjem v razpravah in pogovorih ŠS je udeležencem, posredno pa vsem učencem šole, ponujena možnost vplivanja; ta sicer poleg pravic prinaša tudi dolžnosti.

Namen srečanja ŠS je usklajevati in uresničevati interese učencev, omogočiti pa tudi, da učenci izrazijo svoje mnenje ter potrebe sovrstnikov. Srečanja ŠS ponujajo možnost za predstavitev problemov oz. težav in iskanje rešitev. Na prvem skupnem srečanju se predstavijo naloge in cilji ŠS, izvolita pa se tudi predsednik ter zapisnikar.

NALOGE ŠS

Skupnost učencev šole sprejme program dela in opravlja naslednje naloge:

  • zbira pripombe in predloge oddelčnih skupnosti v zvezi z delom in življenjem na šoli;
  • spremlja uresničevanje pravic in dolžnosti učencev;
  • pomaga oz. sodeluje pri pripravi šolskih prireditev;
  • informira učence o svojih dejavnostih, dogovorih, navodilih …;
  • vključuje učence v različne akcije;
  • spremlja aktualno problematiko;
  • predlaga izboljšave bivalnega okolja;
  • aktivno sodeluje pri vseh oblikah šolskega dela;
  • sodeluje pri skrbi za zmanjšanje medvrstniškega nasilja;
  • spoznava pomembne vrednote za skupno bivanje in delovanje;
  • išče rešitve in oblikuje zaključke, ki učence usmerjajo k pozitivnemu in uspešnemu ravnanju;
  • predstavi temo otroškega parlamenta in razpravlja o njej;
  • opravlja druge naloge, za katere se dogovorijo učenci.

CILJI

  • Sodelovanje pri skrbi za dobre medosebne odnose na šoli;
  • skrb za dosledno izvajanje pravil šolskega reda in dogovorov;
  • razvijanje čuta za sprejemanje drugačnosti, strpnosti in reševanje problemov mladih;
  • razvijanje delovnih navad, lastnih sposobnosti, močnih področij, talentov;
  • razvijanje vzpodbudnega učnega okolja za razvoj osebnih potencialov učenca;
  • zavedanje pomena delovanja za dobrobit celotne šole;
  • zavedanje pripadnosti šoli;
  • da se z aktivnim delovanjem učencev, učiteljev in predstavnikov posameznega razreda poskuša v okviru šolske skupnosti doseči homogeno delovanje navzven in navznoter šole;
  • razvijanje vrednot, kot so solidarnost, odgovornost, spoštovanje, humanost, vztrajnost, sodelovanje …;
  • načrtovanje lastnih ciljev in uresničevanje le-teh;
  • smotrno izkoriščanje prostega časa;
  • razvijanje odgovornosti za svoja ravnanja.

ŠOLSKI PARLAMENT

Je izvršilni organ skupnosti učencev šole; predstavnike vanj voli skupnost učencev šole. Skliče se vsaj dvakrat letno. Svoje ugotovitve, predloge in pripombe člani parlamenta posredujejo ravnateljici in svetu šole.

OTROŠKI PARLAMENT

Je javna tribuna otrok na temo, ki jo izberejo osnovnošolci na državnem otroškem parlamentu. Pomeni tudi obliko sodelovanja otrok v družbenem dogajanju ter pridobivanje vedenj o človekovih in državljanskih pravicah.

Otroški parlamenti so program vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo. Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v vseh šolah po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu. Projekt se izvaja že od leta 1990 in pomeni eno od izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih po demokratičnem postopku izberejo sami. V programu ob podpori mentorjev in prostovoljcev sodelujejo učenci in dijaki iz večine slovenskih šol.

NAMEN

Otroški parlament je nastal na pobudo učencev, da bi lahko javno spregovorili in predstavili svoja mnenja, ideje ter dileme o vprašanjih, ki so pomembna v obdobju njihovega odraščanja v okolju, kjer živijo, se šolajo ali preživljajo prosti čas. Ob tem pričakujejo pozornost tako šolskih kot lokalnih oblasti ter vladnih in nevladnih organizacij, ki pobudam mladih morajo prisluhniti.

V njem sodelujejo osnovnošolci, ki so jim na šolah pri tem v pomoč ravnatelji, mentorji, učitelji, svetovalni delavci …, izven šole pa sodelavci Zveze prijateljev mladine Slovenije. Osnovnošolci zaključujejo svoje razprave na državnem otroškem parlamentu. Organizator nacionalnega programa otroškega parlamenta je Zveza prijateljev mladine Slovenije.

DELOVANJE

Otroški parlament deluje v obliki zasedanj, ki omogočijo sodelovanje osnovnošolcem, ki jih to zanima. Zasedanja potekajo v osnovnih šolah v oddelčnih skupnostih in na šolskem parlamentu. V vsaki šoli učenci izberejo delegacijo za občinski otroški parlament. Na občinskem otroškem parlamentu zberejo delegacijo za regijski otroški parlament, kjer predstavniki zastopajo interese vrstnikov na državnem otroškem parlamentu, ki poteka v dvorani Državnega zbora Republike Slovenije.

ŠOLSKO LETO 2022/23

Tema otroškega parlamenta je bila Duševno zdravje otrok in mladih. Pred tem dogodkom so se predstavniki oddelčnih skupnosti učencev od 6. do 9. razreda udeleževali tedenskih srečanj, kjer so pod vodstvom mentorice razmišljali in razpravljali o naslednjih podtemah: Kaj je duševno zdravje?, Vpliv okolja na moje duševno zdravje, Moji viri moči, Spremembe za krepitev mojega razvoja. Tema je bila dokaj zahtevna in obsežna, a so naši mladi parlamentarci na šolskem otroškem parlamentu o tej zelo aktualni in pereči tematiki zelo uspešno razmišljali in izražali svoja mnenja.

Orodna vrstica za dostopnost